E-læring: Er din kollega korrekt lønindplaceret?
Særligt for tillidsvalgte

Lær at tjekke din kollegas lønseddel med nyt e-lærings-materiale

Med det nye e-lærings-materiale "Er din kollega korrekt lønindplaceret?" kan du lære at finde frem til nogle af de mest typiske fejl på lønsedlen.

Når FOA laver løntjek for sine medlemmer, finder vi fejl på op imod hver anden lønseddel. Og det er naturligvis et problem, at så mange ikke får den korrekte løn.

For at styrke indsatsen i forhold til at blive bedre til at spotte fejlene på lønsedlen, har FOA TR derfor udviklet et e-lærings-materiale, som giver en introduktion til de mest typiske fejl, du som tillidsrepræsentant skal være opmærksom på.

I e-lærings-materialet kan du gennemgå tre cases, hvor du har til opgave at finde fejlen i en kollegaens lønseddel. Til din hjælp har du udover lønsedlen fx kollegaens ansættelsesbrev og cv. På den måde kan spotte, om der er fejl i erfaringsdatoen, i stillingsbetegnelsen eller noget helt tredje.

I den første udgave af materialet, arbejder vi med tre cases fra social- og sundhedsområdet, men det vil snart blive udbygget med eksempler fra andre sektorer.
De nuværende eksempler er dog lavet, så alle faggrupper kan have glæde af at gennemgå materialet.

Ny e-lærings-platform

Materialet "Er din kollega korrekt lønindplaceret?" er det første, som FOA selv har produceret til den nye lærings-platform, som vi fremover vil bruge til e-læring. Udover dette materiale ligger der foreløbig en lang række materialer, som er udviklet af AOF. Her kan du lære om alt fra mødeledelse til Microsoft Excel.

Klik her for at gå til e-lærings-materialet "Er din kollega korrekt lønindplaceret?".

For at komme i gang skal du tilmelde dig kurset.