Uklare krav og modstridende krav
Særligt for tillidsvalgte

Få gratis sparring hvis I oplever uklare og modstridende krav i jeres arbejde

Har I som arbejdsmiljøgruppe eller TRIO fokus på uklare og modstridende krav i arbejdet på jeres arbejdsplads? Og har I som gruppe brug for sparring til, hvordan I kan gribe arbejdet an? Så kan I frem til 1. juli 2024 - eller til der er udsolgt - søge om sparring fra BFA.

Rigtig mange af FOAs medlemmer går på arbejde hver dag og løber ind i situationer, hvor de bliver usikre på, hvad der egentlig forventes af dem for at kunne løse deres opgaver på den bedst mulige måde. Det kan også være, at der er flere forskellige og også modsatrettede forventninger til opgaveløsningen. Det er fx sosu'en, der allerhelst vil yde den bedst mulige omsorg, men som samtidig skal løbe så stærkt, at hun ikke kan leve op til hverken egne, ledelsens eller måske en pårørendes forventninger.

Der kan med andre ord være mange årsager til, at man som medarbejder oplever uklare eller modstridende krav på jobbet.

Gratis online sparring omkring uklare og modstridende krav

Er du en del af den lokale arbejdsmiljø- eller TRIO-gruppe på et hospital, i en døgninstitution, i hjemmeplejen eller et dagtilbud, kan I lige nu søge om gratis online sparring til jeres arbejde med uklare og modstridende krav gennem BFA.

Sparringen foregår i samarbejde med erfarne erhvervspsykologer fra Konsulenthuset Organisation.

Erhvervspsykologen kan blandt andet hjælpe jer med:

• at få afklaring ved at stille spørgsmål, formulere hypoteser, stille opgaver samt præsentere metoder og værktøjer til håndtering af uklare krav og modstridende krav i arbejdet.
  • at understøtte en forventningsafstemning på de opgaver og det ansvar, som den enkelte og gruppen som helhed har i arbejdsmiljø- og TRIO-gruppen.

Sparringen udgør én online session á 5 kvarters varighed. Psykologen er underlagt tavshedspligt.

Formålet med sparringen

Formålet med sparringen er at hjælpe arbejdsmiljø- og TRIO-grupper med at undersøge og finde nye handlemuligheder i arbejdet med at tackle og forebygge de udfordringer og belastninger på arbejdspladsen, der er forbundet med uklare krav og modstridende krav i arbejdet.

Læs mere og ansøg her