TV: Årets Praktiksted 2012 kåret

Der var glæde blandt vinderne, da de fredag d. 9. november fik prisen som Årets Praktiksted.

Kåringen fandt sted på Social- og Sundhedsskolen i Århus, og prisen i år gik til Hæmatologisk afdeling R afsnit 170 på Århus Universitetshospital.

Hæmatologisk afdeling var indstillet af to elever, og afdelingen har på flere punkter udmærket sig.

Blandt andet ved at tage godt i mod eleverne, der allerede før de begyndte i praktik vidste, hvad der skulle ske de første otte uger. Desuden deltog eleverne i stort set alle opgaver, og de har hele tiden følt sig trygge i ansættelsen.

Det er fjerde gang FOA Århus sætter fokus på det gode praktikophold, og det er nødvendigt for at skabe det gode praktikforløb.

- Eleverne har ofte kæmpe forventninger til praktikopholdet, men det er også en ny verden de møder, og hvis praktikstedet ikke er gearet til det, så går det ikke ret godt. Derfor er det nødvendigt, at praktikstederne er forberedte på at modtage praktikanterne, siger sektorformand Jette Ohlsen fra social- og sundhedssektoren hos FOA Århus.

Efter overrækkelsen af præmier var der blandt andet et rollespil om praktikophold, der ikke altid ender godt, og til slut underholdt foredragsholder Freddy Meyer med et tankevækkende show.

På anden og tredjepladsen kom henholdsvis Holme Skole SFO og Demens Centrum Århus.