TV: Årets Bedste Praktiksted kåret

Psykiatri Team Øst fra Syddjurs Kommune vandt konkurrencen Årets Bedste Praktiksted, og det var der mange gode grunde til. Blandt andet sørger teamet for at gøre en forskel, når nye elever skal begynde.

Kåringen af Årets Bedste Praktiksted foregik traditionen tro på Århus Social- og sundhedsskole, og der var masser af elever på plads til kåringen. Der været mange nomineringer, og derfor var det svært at kåre en vinder. Men Psykiatri Team Øst fra Syddjurs Kommune var dog alligevel en klar vinder.

- Jeg synes, at det var de rigtige der vandt, fordi de har gjort noget ekstra med at give en meget grundig introduktion og have en meget grundig forventningsafstemning inden eleven kommer ud, og det er jo noget af det, der giver tryghed og ro, når eleven starter, sagde sektorformand Mette Fuglsig Schiødt blandt andet.

På 2. og 3. pladsen kom Skødstrup Skoles SFO og Øre- næse og halsafdelingen på Århus Universitetshospital. På Skødstrup Skoles SFO fremhævede eleven Jill Skovlund Hansen blandt andet, at hun blev udfordret både fagligt og personligt, og at hun havde fået et stort ansvar.

På Øre- næse og halsafdelingen Århus Universitetshospital blev det i nomineringen fremhævet,  at afdelingen behandler eleverne som en del af teamet, og at de får lov til prøve stort set alt.

Dagen sluttede med et underholdende foredrag af Gunnar Ørskov, og efterfølgende stod skolen og eleverne for årets sidste fredagsbar.