TV: Tak til jer der sætter helbredet på spil

Først en kæmpe tak til alle jer der holder hjulene i gang.

Fra FOA skal lyde en særlig ros til alle jer der arbejder ufortrødent videre med risiko for smitte. I sætter helbredet på spil til gavn for andre - det er rigtig god karma.

Situationen er den, at vi må erkende, at Coronavirussen er på vej rundt på kloden med en adfærd, som minder om en steppebrand ingen kan kontrollere. Smitten rammer de mennesker hårdest som i forvejen har svagt helbred - især ældre - er i risikozonen for at blive syge af den ukontrollable virus. En målgruppe som mange af FOAs medlemmer hjælper hver eneste dag året rundt. Derved løber alle med kontakt til dem en risiko – også selvom vi er opmærksomme på at ingen skal blive syge.

Den største risiko er, at FOAs frontmedarbejdere bliver smittespredere – et scenarie som vi for alt i verden skal undgå. Det er altid ubehageligt at blive syg, og i en sådan situation skal vi gøre alt for at undgå smittespredning blandt sårbare grupper. Ikke mindst set i lyset af at mediernes meget skarpe fokus på hvem der er smittespredere. Myndighederne har allerede givet meget gode informationer om de forholdsregler man skal tage sig, men ønsker du at genopfriske dem, så finder du de gode råd på coronasmitte.dk

Vi kan kun opfordre alle til at holde sig orienterede om de henstillinger myndighederne dagligt kommer med. Tjek gerne links til information nedenfor – de vil være vigtige for de fleste af FOAs medlemmer:

Senest redigeret den 23.03.2020