Få tjekket forlænget barsel i FOA Århus

FOA Århus opfordrer medlemmerne til, at de kontakter fagforeningen, hvis de vil have forlænget barsel, så de undgår, at deres barselsdagpenge pludselig stopper. Og FOA Århus beder tillidsfolkene være opmærksomme på, at medlemmerne kender dette tilbud.

Få tjekket forlænget barsel i FOA Århus

Afdelingen får nemlig stadig en del henvendelser fra medlemmer, som oplever, at de pludselig står uden barselsdagpenge, når de er sidst i en forlænget barsel. Det kan ske, fordi barselsdagpengene skal strække over længere tid, når man vælger den forlængede barsel, som den nybagte forælder ikke bare skal aftale med sin arbejdsgiver, men også meddele kommunens dagpengekontor. Meget kan således gå galt i processen, og hvis dagpengekontoret ikke reducerer de månedlige udbetalinger og dermed strækker pengene, så står forælderen uden indtægt i de sidste barselsmåneder.

Nybagte forældre bør derfor sikre sig, at de får de rigtige barselsdagpenge, hvis de vælger forlænget barsel, og FOA Århus vil altså meget gerne hjælpe dem.