Lær nettets gratis glæder at kende

Der er mange gode og gratis tilbud på nettet, og FOA Århus-medlemmer kan nu lære nogle af dem at kende. Og det kan ske på et kursus, der også er gratis for medlemmerne.

På kurset får deltagerne en viden om Google Docs, som de kan bruge til tekstbehandling, regneark og præsentationer. Deltagerne lærer også, hvordan de kan låne og hente film, lydbøger og e-bøger fra Århus Kommunes Biblioteker – ganske gratis. Endelig stifter de bekendtskab med Dropbox, som kan være en løsning, hvis man mangler plads på sin computer. Her kan deltagerne få 2G stillet til rådighed, og der er desuden mulighed for at andre kan se deres billeder eller dokumenter.

Hvis det viser sig, at der er tid til det, vil kursusdeltagerne blive præsenteret for et par gratis net-tjenester mere.

Kurset hedder ”Gratis tilbud og tjenester på nettet”, og deltagerne skal i forvejen have et grundlæggende kendskab til, hvordan man bruger en PC. Kurset bliver holdt i FOA Århus lokaler d. 16. og 22. samt 23. april, og alle tre dage foregår det fra kl. 8.30 til 11.30.

Tilmeldingsfristen er den 9. april og tilmelding kan ske her.