Protest mod omprioriteringsbidraget

FOA Århus arrangerer gratis bustransport til KL’s topmøde i Aalborg, hvor Velfærdsalliance.dk demonstrerer mod omprioriteringsbidraget

FOA Århus opfordrer alle til at deltage, når Velfærdsalliance.dk protesterer mod omprioriteringsbidraget. Det sker torsdag d. 10. marts 2016 fra kl. 8.00 til 9.15 foran Aalborg Kongrescenter, hvor KL, Kommunernes Landsforening, holder topmøde.

Velfærdsalliance.dk vil opfordre KL til at afvise økonomiaftaler med regeringen, der indeholder et omprioriteringsbidrag og vil aflevere de underskrifter mod bidraget, som alliancen i øjeblikket indsamler.

Omprioriteringsbidraget indebærer, at kommunerne i de kommende år skal aflevere 1 % af deres økonomi til regeringen, der så kan bruge dem til sine egne prioriteringer, for eksempel skattelettelser. Bidraget vil ramme både velfærden og offentligt ansattes arbejdsmiljø. Alene i Århus betyder det besparelser på en milliard kroner over de næste fire år.

En række fagforeninger, blandt andre FOA Århus, har dannet Velfærdsalliance.dk, som vil samle modstanden mod omprioriteringsbidraget.

FOA Århus arrangerer gratis bustransport til Aalborg d. 10 marts. Bussen kører præcis kl. 6.00 fra Viby Kirke, hvor der er gode parkeringsmuligheder.

Interesserede skal tilmelde sig bustransporten senest 7. marts 2016 på aarhusuddannelse@foa.dk, hvor de skal oplyse deres navn.

Skriv under mod omprioriteringsbidraget her.

Læs mere om velfærdsalliance.dk her.

Eller på Facebook her.