Kom til fælles OK-demonstration - onsdag 20. marts kl. 17-18.15 foran Folketinget

Mandag morgen kl. 9.30 havde lærerformand Anders Bondo svært ved at bane sig vej ind til forligskvinden Mette Christensen og forhandlingerne om en ordentlig overenskomst med KL’s Mogens Ziegler, borgmester i Høje Tåstrup. - For sympatiserende demonstranter fyldte Forligs-institutionens fortov og Sankt Annæ Plads og gav Bondo varme klapsalver. Mens mængden af mediefolk kæmpede om at få lærerformandens vurderinger.

Skolelærerne, gymnasielærerne, magistrene og tre andre uddannelsesfagforbund samler en ny og langt større demonstration på Christiansborg Slotsplads onsdag 20. marts kl. 17-18.15. Anbefalet af FOA, HK Kommunal, 3F’s Offentlige gruppe, sygeplejerskerne i DSR, socialrådgiverne i DS og Socialpædagogernes Landsforbund. - For overenskomstkonflikten er ved at blive til en fælles kamp for offentligt ansattes job og velfærdssamfundets ydelser. Der demonstreres samtidig i København, Århus, Odense og Aalborg.

Vækstpakken vil skære 2,5 mia. kr. ned de kommende år – så der bliver yderligere 5.000 færre ansatte i den offentlige sektor. Derfor er kernepunkterne for OK-13 demonstrationen 20. marts:

• Den danske model er sat ud af spillet
• De offentlige overenskomster betaler vækstpakken
• Lærerne er kun de første – hvem bliver de næste?
• God undervisning til alle - kvalitet i opgaveløsningen

Det er afgørende, at så mange som muligt møder op til demonstrationerne, så der sendes et stærkt signal til offentligheden - de faglige organisationer vil altså ikke lade de offentligt ansattes overenskomster betale for, at der bl.a. gives milliard-skattelettelser til erhvervslivet.

For-demonstration kl. 16.15 fra Københavns Rådhusplads til Christiansborg Slotsplads. Programmet fra kl. 17:

Talere:

- Anders Bondo Christensen, Danmarks Lærerforening

- Søren Hoppe Christensen, Handelsskolernes Lærerforening

- Bente Sorgenfrey, FTF

- Annette Nordstrøm-Hansen, Gymnasieskolernes Lærerforening

Musik: Outlandish og Turboweekend

- Ses vi til OK-demonstrationen på onsdag 20. marts kl. 17 foran Folketinget? Og måske allerede til for-demo kl. 16.15 på Rådhuspladsen. I kan nok finde os ved FOA/KLS fanen og vore bannere, opfordrer KLS-formand Ellen Pedersen og næstformand Mimi Bargejani.