Succes-oplevelse med KLS-bod på øko-markedsdagen

- Det gik rigtig godt med øko-markedsdagen i Københavns Madhus torsdag 28. august – der var stor interesse for vores bod, fortæller Stine Andersen, køkkenmedhjælper og med i Køkkenfagligt udvalg i KLS.

- Der var run på vores tre smagsprøver, som er gode at bruge som alternativer til eftermiddagsmadder med smør:  - Snitter af hjemmebagt brød med enten

• Græskar-creme
  • Æblesmør
  • Soltørrede tomater

- Samtidig med at de flere hundrede fremmødte fik fristet øjne, mund og mave med smagsprøverne, stak vi dem vores materiale om ”Fælles Maddag 10. september” i hånden. Ja, vi afsatte så mange Velkomst-foldere, ”Madmod”-kogebøger, og kopier af KLS Nyt Maddag-artiklerne i september-bladet - at vi måtte ringe og få bragt flere! fortæller den anden køkkenmedhjælper, Yvonne Herold, som også tog disse fotos.

- En del roste maddagen for at være et rigtig godt initiativ.

- Den eneste fejl var, at vi ikke ku’ give de interesserede opskrifterne på ”spreads”-smagsprøverne. Når vi har smagsprøver med, skal vi selvfølgelig også huske at have opskrifterne til uddeling – det gør vi næste år! lover Stine og Yvonne.