Indmeldelse senest 01.01.21, hvis man skal være opfattet af evt. konfliktstøtte

Kære medlemmer

Så skal vi til den igen - OK 21 er ikke så fjernt nu, faktisk lige om lidt! Så husk at tage en snak med dine kollegaer, som står uden for fællesskabet.

Hvis de er ansat/arbejder og får løn på en FOA eller 3F overenskomst nu, men ikke er medlemmer af den overenskomstbærende fagforening FOA eller 3F senest den 1. januar 2021 – vil de ved en evt. konflikt ikke være omfattet af konfliktstøtte, selv om de melder sig ind efter den 1.januar. Man kan jo heller ikke købe en bilforsikring og få bilen forsikret, efter at den er blevet stjålet.

Bliver man først ansat efter 1. januar 2021, kan man fortsat nå at være med i fællesskabet - så længe man husker at få meldt sig ind det rigtige sted, fra ansættelsesstart.

6. ferieuge, særlig ferietillæg, pension, seniordage, omsorgsdag m.m. er kun kommet til ved fællesskabets styrke og ved at vi har været mange, der er stået sammen om at få forhandlet disse goder på plads.

Vi kan løfte i flok - så husk at tale om fagforening med dine kollegaer og hjælp dem til at blive meldt ind i tide. Bak op om kampen for bedre løn og bedre arbejdsvilkår.