Vi bider os fast, når det handler om korrekt løn til vores medlemmer!

Et nyansat medlem med erfaring som var relevant for hendes nye arbejde på en daginstitution, blev i først omgang kun tilbudt grundlønstrin 14 ved ansættelsen tilbage i marts 2019.

Medlemmet havde dels erfaring med sig indenfor køkkenområdet og dels en uddannelse med relevans for hendes nuværende arbejde.

Vi indledte en lønforhandling overfor arbejdsgiver, men kunne i første omgang ikke blive enige om hvilken løn, hun skulle have. Arbejdsgiver ville ikke betale for hverken hendes erfaring eller hendes uddannelse forud for hendes ansættelse. Vi måtte så efter lang tid udarbejde et uenighedsreferat, så vores uenighed kunne videreføres på et højere niveau end mellem den lokal fagforening KLS og kommunen.

Nu har vi så endelig, efter mere end 1,5 år, opnået enighed med kommunen: Medlemmet får 2 ekstra løntrin med tilbagevirkende kraft, fra hun blev ansat i marts 2019 og fremadrettet.

Denne lønforhandling har været en af dem, der har taget MEEEGET lang tid at få på plads, men det endte trods alt godt til sidst. Havde medlemmet ikke været medlem, havde vi ikke brugt tid og kræfter på at føre sagen. SÅ også i dette tilfælde kunne det svare sig at være medlem af den overenskomstbærende fagforening!