Gratis bog: "Velfærdens Fundament"

Forbundet har denne bog på lager. De er ved at rydde op, så derfor ”Først til Mølle” princippet, så længe lager haves. Ønsker man en kopi af bogen gratis, så send besked til Berit Jakobsen på mail bec016@foa.dk eller Pia Heidi Nielsen på mail phni@foa.dk og oplys hvor mange bøger du ønsker samt dit navn.

Bogen er blandt andet en fortælling om arbejdet hver eneste dag. På hospitaler, plejehjem, vaskerier, kaserner, skoler, døgn- og daginstitutioner og i private hjem. Kost- og Servicesektorens faggrupper er velfærdens kompetente og omsorgsfulde fundament.

Det er dem, der blandt meget andet sikrer hygiejnen, så patienterne på hospitalerne bliver raske og ikke rammes af sygehusinfektioner. De sørger for stablerne af rent linned i skabene, og de kokkererer den varierede, sunde mad til de ældre og til de mindste borgere. Denne bog portrætterer nogle af velfærdens garanter, deres liv, engagement, holdninger og faglige facetter.

Bogen er – også – fortællingen om fagets og velfærdens udvikling og perspektivet for fremtiden.