OBS OBS! Vigtig læsning om KLS's FYS Fond
Kære alle
Pr. 1. januar i år besluttede vi at ændre proceduren vedr. håndtering/sagsbehandlingen ift. vores FYS Fond. Der er orienteret om den nye procedure i 2023 og flere gange i vores nyhedsbreve her i 2024.
Alligevel oplever vi fortsat, at vi må bruge alt for mange ressourcer på at håndtere sagsbehandlingen ift. FYS Fonden - holdt op i mod, at det kun er et fåtal af vores medlemmer, som ansøger om støtte fra FYS Fonden.
Mange af jer som ansøger om støtte, har desværre endnu ikke læst/set/forstået, at vi kun udbetaler 4 gange om året (forudsat korrekt indsendt dokumentation/faktura). OG IKKE løbende som vi har gjort tidligere.
Vi bruger heller ikke længere tid på at skrive til jer og bekræfte, at vi har modtaget jeres dokumentation/faktura.. Det er alt for tidskrævende! Og som formand er jeg nødt til at prioritere, hvilke opgaver vi bruger ressourcer på. Og netop håndteringen af vores FYS Fond er ikke en af de opgaver jeg mener, vi kan forsvare at bruge så meget tid på, da det IKKE er en kerneopgave for en fagforening. Kerneopgaverne er for eksempel: lønforhandlinger, at være bisidder ved div. tjenstlige samtaler, at rådgive om mulighed for seniorpension m.m.
Der er desværre forsat en del, der ikke har forstået vigtigheden af, at når man sender os kopi af sin dokumentation/faktura, så SKAL det være i en sådan form, at vi hurtigt kan aflæse hvilke beløb, det drejer sig om, navn på medlemmet m.m. Og det gør at vi desværre alt for ofte må bruge ekstra ressourcer på at aflæse de meget dårlige kopier af div. faktura m.m.
Hvis man ser på de to eksempler HER og HER, kan det på den første fra Sund Fod nemt aflæses hvornår behandling har fundet sted, fakturanr., beløb og navn samt cpr. nr. var også tydeligt. På nr 2. derimod - som er et billede af en faktura- er nærmest umuligt at aflæse beløbet, dato for behandlingen, navn på behandler samt fakturanr. Og det er uanset hvor meget man forstørrer billedet op.
SÅ HUSK vi kun accepterer enten en kopi af en faktura, som er scannet ind - alternativt en PDF fil af en faktura, modtaget fra behandleren. Langt de fleste steder kan man i dag bede om at modtage fakturaen på en mail - og i det tilfælde kan I videresende den til os via funktionspostkassen KLS@FOA.DK. Ellers kan man via en gratis App på mobiltelefonen selv scanne/lave en PDF-fil af en fysisk faktura og sende til os. Prøv det næste gang du vil indsende kopi af dokumentation/faktura - så undgår vi ulæselige papirer.
Vi vil ikke blive ved med at acceptere dokumentation/fakturaer, der ikke kan aflæses hurtigt og nemt. Som medlem og ansøger kan man ende med at få besked om, at fakturaen ikke godkendes. Og derved mister man muligheden for at få refunderet egenbetalingen.
Med venlig hilsen
Mimi Bargejani
Formand