OK24-stigning med maj '24 lønnen

Kære alle

I som er ansat på en offentlig overenskomst i en kommune eller i en region, har her med maj lønnen forhåbentlig alle fået jeres første OK24-26 stigning i løn.

I skulle meget gerne alle have fået en stigning på 4% af april lønnen sammen med maj lønnen, hvor de 4 % er indlagt i selve tallene.

I vil også kunne se, at St. Bededagstillægget står på jeres lønseddel - selvom I fra maj i år ikke længere vil få St. Bededagstillæg udbetalt måned for måned. Grunden til at I kan se det på jeres maj lønseddel skyldes, at det også skulle stige med de 4% med april lønnen, og da selve OK stigningen på de 4% først er kommet med maj lønnen, så står det altså også på jeres maj løn vedr. april tillægget.

I vil kunne se, at I får beløbet for St. Bededagstillægget i både + såvel som i – og at tallet i plus er 4% højere end i minus.

I vil ikke i fremtiden få dette St. Bededagstillæg udbetalt måned for måned, men det vil i fremtiden blive lagt oven i det særlige ferietillæg, som I har fået med april lønnen - første gang i april 2025. Næste overenskomststigning kommer med oktober 2024 lønnen.

Mimi Bargejani