Revideret indkaldelse til EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING I FOA/KLS 22. MAJ 2024

Kære medlemmer og tillidsvalgte

Fagforeningsbestyrelsen har tidligere indkaldt til ekstraordinær generalforsamling onsdag den 22. maj kl.17.00, idet et flertal i bestyrelsen har erklæret mistillid til vores fagforeningsformand Mimi Bargejani. Baggrunden for denne mistillid skyldes, at formanden har foretaget ansættelse af nærtstående familiemedlem, hvilket flertallet ikke finder bør finde sted. FOA forbundet har ligeledes sagt til fagforeningen, at ansættelse af nærtstående familiemedlemmer ikke bør finde sted.

Når vi som fagforeningsbestyrelse kommer i en sådan situation, så er eneste mulighed at indkalde til ekstraordinær generalforsamling og lade medlemmerne afgøre om der er flertal bag den mistillidsdagsorden der er udsendt eller om der ikke er. Det fastlægger vores egne loves §8 stk.1. Det er heldigvis sjældent, at denne bestemmelse benyttes, men i denne situation anser hele bestyrelsen det for nødvendigt.

SE INDKALDELSEN HER!

På den ekstraordinære generalforsamling vil den udsendte mistillidsdagsorden blive fremlagt af én repræsentant for flertallet og herefter vil formanden kommentere på forslaget. Efter generalforsamlingen har fået lejlighed til at debattere og stille spørgsmål, så stemmes der om den fremsendte mistillidsdagsorden. Det betyder at der stemmes om støtte til enten fagforeningsformanden eller til flertallet af bestyrelsen. Afhængigt af afstemningsresultatet, så afgår enten fagforeningsformanden eller flertallet af bestyrelsen.

Vi skal naturligvis opfordre dig til at møde frem og til at tage dine kollegaer med som er medlemmer af KLS, så vi er så mange som muligt der er med til at afgøre en så vigtig beslutning for KLS's fremtid.

Der er åben for fremmøde fra kl.16.00, hvor der vil blive serveret en sandwich, frugt, kaffe, te og lidt sødt – så husk at tilmeld dig spisning (senest fredag 17.05, kl. 10) ved at ringe til 46971500 mandag, onsdag og fredag eller skriv til ds016@foa.dk eller KLS@FOA.DK og oplys dit navn.

Vel mødt – Vi håber på at se rigtig mange af jer på dagen.

På vegne af fagforeningsbestyrelsen

Betina E. Vincentz   Mimi Bargejani
Valgt til fagforeningsbestyrelsen i KLS                      Fagforeningsformand i KLS