Deltagere på første barselscafe

Barselscafe på Regionshospitalet Gødstrup

Barselsregler hittede på første barselscafé for gravide ansatte. Stor spørgelyst. Flere gav udtryk for, at den vigtige information gav dem ro i maven i forhold til deres barselsplaner

"Vi guider dig igennem og hjælper dig i gang med barselsplanlægningen," lød det i invitationen til Regionshospitalet Gødstrups første barselscafé. Arrangementet, som hospitalet afholder i samarbejde med faglige organisationer, tiltrak 20 gravide medarbejdere.

Den 5. september åbnede hospitalet dørene for den første af i alt fire barselscaféer, hvor gravide medarbejdere og medforældre kunne få styr på de nye barselsregler, inden de går på orlov. Spørgelysten blandt deltagerne var stor, og mange gav udtryk for, at den vigtige information gav dem ro i maven omkring deres barselsplaner.

Café 2 den 8. oktober: Job, graviditet og evt. gener

Den næste barselscafé holder vi allerede tirsdag den 8. oktober i Gødstrup. Denne café nr. 2 er målrettet gravide ansatte på jobbet. Få kendskab til, hvordan du mestrer dit job som gravid, og hvordan du kan forebygge evt. gener, ved at få indblik i, hvad du skal være opmærksom på i din egen dagligdag.

Efter oplægget vil der være mulighed for at opsøge rådgivning og sparring ved faglige organisationer, hvis du er medlem, og ved fagpersoner fra HR-afdelingen, hvis du f.eks. har spørgsmål til din barsel, ferieregler eller andet.

Du kan læse mere om indholdet af barselscaféerne på hospitalets hjemmeside, hvor du også kan tilmelde dig barselscafé nr. 2 – tilmeldingsfristen er den 1. oktober.