Carsten Erling Moesgaard og sektorformand Charlotte Lund Mathiasen

Carsten Erling Moesgaard

Arbejdssted: Bangs Have, Struer kommune

Carsten Moesgaard udtrykker stor glæde over at være blevet indstillet til Velfærdstalent. ”Det betyder, at jeg gør det rigtige” – udtaler Carsten. Og han er rigtig glad for arbejdet med beboerne og kollegerne. Var med til fejringen på Christiansborg sammen med en kollega og havde en rigtig god dag.

Carsten reflekterer over spørgsmålet om, hvordan man får flere mænd og flere unge ind i plejesektoren. For ham er det vigtigt, at folk forstår, at selve opgavedelen med personlig hygiejne ikke fylder ret meget. De første par gange var det grænseoverskridende at vaske en beboer og hjælpe vedkommende i bad. Men det blev meget hurtigt helt naturligt for ham. Og han vil kun anbefale andre at gå ind i faget, og kan ikke se sig selv arbejde i et andet fag.

”Det er berigende at være med til at give andre mennesker en tålelig hverdag” – slutter Carsten.

Indstillet af Tanja Helbo Nissen
Carsten er en helt fantastisk kollega og bringer stor glæde og humor ind i hverdagen hos de ældre. han er aldrig bleg for at hjælpe og træder frivillig ind hos de svære komplekse borgere, han er særlig god til at tage over når han kan se en kollega trænger til en pause fra opgaven.

Han har altid ja hatten på hvis det er ting som huset mangle hjælp til at få gjort.