Simone Vanghøj Heiden og sektorformand Bettina Krohn Jensen

Simone Vanghøj Heiden

Arbejdssted: Kær Pleje og Omsorg. Simone arbejder i Struer, Lemvig og Skive

Overvældet, ydmyg – og nej, hvad sker der her? ”Jeg bryder mig ikke om at være midtpunkt og blive overrasket” – udbryder Simone Vanghøj Heiden, da hun netop bliver overrasket af kollegaer og repræsentanter fra FOA Midt- og Vestjylland, som vil fejre hendes nominering til Velfærdstalent. 

Simone er uddannet social- og sundhedsassistent.  Efter en uges praktik i 10. klasse på sygehuset har Simone vidst, at hun ville arbejde med mennesker. 

Siden Simone startede hos Kær Pleje og Omsorg har hendes jobfunktion ændret sig fra at være ude i plejen til nu at være teamleder for kollegerne. Et job som Simone er vældig glad for. Dog har hun bibeholdt en enkelt borger, som hun besøger fast en gang om ugen.

Indstillingen til Velfærdstalent tænker Simone er overvældende og noget hun ikke havde regnet med. Hun har ikke lyst til at sætte sig selv i fokus. ”Jeg udfører bare mit arbejde”, men betragter nomineringen som en meget stor anerkendelse”, fortæller Simone.

Simone udtrykker også, at hun gerne vil gå forrest og vise, at plejeområdet er et dejligt fag at arbejde med. Man skaber relationer og får et tæt forhold til borgerne. På sigt kan hun sagtens se sig selv videreuddanne sig til sygeplejerske og dermed komme tilbage til den nære kontakt med borgerne, som hun stadig sætter meget pris på. Men det er ikke lige nu, at skiftet skal ske.

Indstillet af Dorthe Lund
Simone besidder en ordentlighed og ro, der sikrer at hun udfører sit arbejde til perfektion. 

Hun har udvidet sin position til at have 3 afdelinger under sig og leder dem med overskud og overblik. I samarbejde med koordinatorerne i afdelingerne får hunmedarbejderne til at yde deres bedste og sikret at procedurer og retningslinjer overholdes.

Hun er en god sparringspartner som via råd og vejledning sikrer at selv de mere problematiske udfordringer løses.

Simone kører gerne ud til borgerne og yder plejeopgaver, hvor hun er yderst vellidt, da hun formår at have godt kontakt til den enkelte, og yder udover god service også kvalitet i det arbejde som udføres.