DEMO: Der er brug for en saltvandsindsprøjtning

Der er brug for en stor aftale mellem Christiansborg, kommunerne og regionerne. En aftale, der tager livtag med udfordringerne med ventelister, med rekruttering og fastholdelse i ikke mindst sundheds­væsenet og med de store prisstigninger på varer, energi og byggeri. Alt skal på bordet - inklusive løn- og arbejdsvilkår.

De nordjyske fagforeninger samlet i Fagbevægelsens Hovedorganisation arrangerer aktion ved mødet i Regionsrådet mandag den 26. september, hvor budgettet for 2023 skal vedtages.

Info om arrangementet

Tid: til
Sted: Region Nordjylland, Niels Bohrs Vej 30, 9220 Aalborg Ø.
Målgruppe: Alle er velkomne

For selv om vi anerkender, at der i budgettet ligger et lille løft af bl.a. sygehuse, psykiatri og uddannelser, så er vi alvorligt bekymrede for økonomien i Region Nordjylland og fremtidens velfærd for nordjyderne. Løftet i budgettet er ikke i nærheden af at være nok.
Danmark står over for den største stigning i antal børn og ældre siden 2. Verdenskrig. Det lægger et voldsomt pres på sundhedsvæsenet og den øvrige velfærd. I forvejen er store dele af den offentlige sektor blevet udsultet i årevis. Samtidig truer prisstigningerne med at æde alle de tilførte midler op og undergrave den offentlige transport i Nordjylland.
Byggeriet af supersygehuset risikerer at underminere anlægsbudgettet og betyde afdrag på nye lån i mange år frem.
Alt skal på bordet - inklusive løn- og arbejdsvilkår.
Det bør være den absolut højeste prioritet for politikere på alle niveauer. For hvis vi ikke løser det her, vil vores velfærdssamfund kollapse.
Der er brug for en saltvandsindsprøjtning til Region Nordjylland og den øvrige offentlige sektor.

Arrangør: FH Nordjylland

Vel mødt til demonstration!