Dagplejere og børn på Plejehjemmet Lundbyesgade i Vejgaard

Glade børn indtog plejehjemmet

13. september gik fire dagplejere fra Legestuen 24 i Vejgaard sammen med børnene til plejehjemmet i Lundbyesgade for at synge og lege sammen med beboerne.

Det blev jo nærmest underholdning i topklasse. Børnene og dagplejerne sang de kendte børnesange som f.eks. Lille Peter Edderkop. Børnesangene kunne beboerne og personalet tilfældigvis også, så pludselig blev det til fællessang. Derpå fulgte nogle lege, hvor børnene begav sig ud i »Bjørnen sover« og »Lopper, der hopper«. Det gav også bifald, for der var masser af sjov med det store, farverige tæppe, der blev brugt som rekvisit under legene.
Det blev til en festlig halv time for børnene og ikke mindst de ældre.

Personalet på plejehjemmet havde naturligvis sørget for saftevand og boller til børnene, der havde god appetit efter de mange anstrengelser.

-Det var da alle tiders underholdning, sagde social- og sundhedshjælper Jane Nehls, tillidsrepræsentant for FOA-medlemmerne.

-Dagplejebørnene og dagplejerne måtte gerne komme en gang i kvartalet for min skyld. Se bare, hvordan beboerne liver op og er med i sangene og legene. De er glade for, at børnene er her, og så det er både dejligt for os og for beboerne.

De fire kommunale dagplejere fra Legestuen 24 i Bamsebo i Vejgaard er Helle Bech Larsen, Joan Skov, Gitte Poulsen og Pia Rolighed.