Grundforløbsklasse fik flest nye medlemmer
Tina Steffensen, Elvis Kisonga og lærer Bente Damskjær i Sprog og kultur-klassen.

Grundforløbsklasse fik flest nye medlemmer

Klassen Sprog og kultur 1308010 i Vodskov var med i FOA Aalborgs konkurrence og vandt.

Konkurrencen handlede kort og godt om at opfordre andre elever til at blive medlem. Klassen på SOSU Nords grundforløb skaffede i alt ti nye medlemmer. FOA Aalborg vil gerne takke for indsatsen til alle, men særligt denne klasse som med deres store indsats toppede konkurrencen.

Klassen fik penge til et arrangement og de to lærere opfordrede eleverne til at tænke sig godt om – måske kunne de både blive lidt klogere for pengene og samtidig hygge sig. Holdet startede på SOSU Nord i august 2013 og slutter i november 2014, så der er endnu god tid til at finde det helt rette klassearrangement.

Konsulent Tina Steffensen bragte det glade budskab til hele klassen, der var synligt overraskede og klappede, da de fandt ud af hvorfor FOA Aalborg kom på besøg. Grundforløbselev Elvis Kisonga tog smilende imod checken på klassens vegne.

Klassens lærere Bente Damskjær og Inger Sand Thygesen glæder sig begge på klassens vegne og Bente, som er kontaktlærer har lovet at passe på pengene, indtil de skal bruges. De fortæller, at det særlige ved denne klasse er, at de udelukkende består af elever som ikke er etniske danskere. Derfor har de ekstra udfordringer med det danske sprog og det betyder, at de skal knokle ekstra hårdt for at få sig en eksamen.