Sektorformand Jan Jensen, Overportør Bent Egedal og formand Kristian Gaardsøe.
50 års jubilar - overportør Bent Egedal flankeret af sektorformand Jan Jensen og formand Kristian Gaardsøe.

Jubilarer hyldet i FOA Aalborg

Til jubilarfest i FOA Aalborg blev 74 jubilarer fejret – en af dem var 50 års jubilar Bent Egedal, som har været overportør på Aalborg Sygehus. Tilbage i 1963 blev Bent meldt ind i Dansk Kommunalarbejder Forbund (DKA), der siden blev til FOA.

Det skete i 1963
Han og de øvrige jubilarer blev hyldet med fest og taler og formand Kristian Gaardsøe havde fundet et par kuriositeter frem fra det år jubilarerne blev meldt ind. Han fortalte blandt andet, at DKA på generalforsamlingen i 1963 havde stillet forslag om, at lommepenge til kursusdeltagere blev forhøjet til 15 kroner pr. dag. Et forslag som i øvrigt blev godkendt. Det år balancerede regnskabet med 73.015,95 kr. og viste en formue på 42.921,60 kr.

Det var samme år som den amerikanske præsident John F. Kennedy skydes og dræbes under et besøg i Dallas, Texas. I øvrigt vandt Grethe og Jørgen Ingemann Melodi Grand Prix i London med melodien ”Dansevisen”.

Hver af jubilarerne fik håndtryk, gave og blomster af FOA Aalborgs formand og de lokale sektorformænd – Jytte Christensen, Peter Ottosen og Jan Jensen.

FOA Aalborg takker for en rigtig hyggelig jubilarfest, som blev fejret med spisning akkompagneret af hyggepianist Per Taudal som spillede sine muntre melodier.