Kompetencefonden - søg midler til uddannelse

Interesseret i ny uddannelse for dig eller dine medarbejdere? Nu kan der søges i den kommunale kompetencefond.

I forbindelse med OK 2013 mellem KTO og KL er der etableret Den Kommunale Kompetencefond. Det giver kommunalt ansatte medarbejdere på FOAs overenskomstområder mulighed for at søge midler til efter- og videreuddannelse, der skal støtte og fremme kompetenceudvikling i kommunerne. Der kan søges op til 25.000 kr. inden for en 12-måneders periode. Man kan godt søge flere gange om året, bare an søgningerne ikke overstiger de 25.000 kr. Der kan fortrinsvist søges til uddannelse, som er inden for det lovregulerede område, og uddannelser der foregår hos anerkendte udbydere. Når en medarbejder søger uddannelse, skal der være en kommunal medfinansiering på minimum 20 procent af det søgte beløb.

Der kan kun gives tilskud til uddannelsesaktiviteter, som ligger ud over den indsats, som i øvrigt finder sted i kommunerne. Pengene kan søges allerede nu, men først bruges pr 1. januar 2014.

Vil du vide mere, kan du kontakte Jytte Binderup-Ernstsen i FOA Aalborg.