1. maj i FOA Aalborg

Fanerne blafrede flittigt i vinden på 1. maj, som igen i år var en smuk dag, hvor solen skabte de perfekte rammer, selvom der ikke var megen varme at spore.

Råbe op for medlemmerne
I år havde FOA Aalborg inviteret forbundets formand Mona Striib som gæstetaler. Hun glædede sig over den flotte dag, men gav udtryk for utilfredshed med regeringen. Særligt fremhævede hun de 35.000 ledige, der sidste år blev smidt ud af dagpengesystemet – nogen på kontanthjælp og andre som såkaldt ”selvforsørgende ledige”. Hun sagde blandt andet, at FOA fortsat skal være i stand til at råbe op på medlemmernes vegne. – Jeg vil arbejde for, at vi fortsat forlanger, at vi får et lige og et trygt samfund og hvor vi som samfund er med til at passe på hinanden. Rigtig god 1. maj til jer alle, sluttede Mona Striib.

De fremødte FOA-medlemmer hyggede sig i gården og fik traditionen tro pølser, brød, kaffe, kage og fadøl.

Brudte løfter
Kristian Gaardsøe var også kritisk overfor regeringens og kommunernes politik – og hæftede sig særligt ved de brudte løfter og udliciteringsspøgelset der fortsat hjemsøger os med løfter om stadig bedre velfærd til stadig lavere omkostninger. Det er som om konkurrencen er vejen frem alle steder, men der er eksempler på at det slet ikke holder, understregede FOA Aalborgs formand. Han glædede sig dog over de mange fremmødte der var med til at markere 1. maj i fagforeningen.

Efter taler og sang i FOA Aalborgs lukkede gård sluttede 1. maj i FOA Aalborg. Efterfølgende sluttede FOA Aalborgs medlemmer sig til demonstrationstoget der gik fra Søndergade til Kildeparken, hvor der var mere hygge, underholdning samt taler.

Medlemmer samlet til 1. maj i FOA Aalborg.

Medlemmer markerede 1. maj i FOA Aalborg.