Indstil en dagplejer eller en daginstitution til Årets Dagtilbud

For første gang skal Årets Dagtilbud kåres. Det sker i december. Vær med allerede nu og indstil den daginstitution eller dagpleje, som du mener, fortjener prisen for Årets Dagtilbud.

Uden tvivl yder det pædagogiske personale i hele landet en kæmpe indsats for at skabe gode rammer for børns trivsel, udvikling og læring. Netop den indsats er af afgørende betydning for børnene. Ikke bare i deres dagligdag her og nu, men også for deres liv på længere sigt.

Sæt pris på et dagtilbud
Sektorformand Jytte Christensen håber at mange af FOAs medlemmer der arbejder med de 0-6 åriger vil indstille et dagtilbud til prisen!

Med Årets Dagtilbud ønsker Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling, BUPL og FOA at fremhæve det pædagogiske personales store og vigtige arbejde. Årets Dagtilbud uddeles for første gang i år. Ved tildelingen af prisen bliver der i år lagt vægt på:

• arbejdet med at skabe gode og trygge læringsmiljøer

• et stærkt fagligt blik for børnenes relationer

• pædagogiske arbejde, som tager udgangspunkt i et børneperspektiv

Prisen tildeles den daginstitution eller dagpleje, som har udmærket sig inden for de tre temaer. Samtidig er Årets Dagtilbud en anledning til at sætte fokus på værdien af det gode pædagogiske arbejde samt at videreformidle på gode eksempler fra de indstillede daginstitutioner og dagplejer til inspiration og nytte for andre.

Prisen uddeles i december. Med prisen følger 5.000 kr., som kan bruges til en fest for børn og voksne, nye legeredskaber eller noget helt tredje.

Vejledning til hvordan du indstiller et dagtilbud til prisen

Her kan du indstille Årets Dagtilbud

Indstillingen skal sendes senest den 7. november 2016.