Medlemmer til ekstraordinær sammenlægningsgeneralforsamling i Messecenter Vesthimmerland.
Den 8. november 2016 blev det et NEJ til en sammenlægning mellem FOA Thisted-Morsø og FOA Aalborg, da der blev holdt ekstraordinær generalforsamling i Messecenter Vesthimmerland.

FOA: NEJ til sammenlægning mellem Thisted-Morsø og Aalborg

Den 8. november 2016 blev det et NEJ til en sammenlægning mellem FOA Thisted-Morsø og FOA Aalborg.

Alle medlemmerne fra Thisted-Morsø bakkede op om en sammenlægning, men det gjorde sig ikke gældende blandt FOA Aalborgs medlemmer. Der manglede nøjagtig tre stemmer for at opnå det krævede 2/3 flertal for en sammenlægning. Det betyder, at de to FOA-afdelinger må indstille sig på en fremtid som selvstændige afdelinger.

Sammenlægningsplanerne er med gårsdagens resultat lagt i skuffen.

”Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi havde håbet, at en ny organisation ville have skabt større robusthed samt muskelkraft overfor arbejdsgiverne. Det er drønærgerligt, at vi forpassede chancen for bedre at udnytte hinandens ressourcer og gøre en forskel sammen. Vi har selvfølgelig stor respekt for demokratiet i FOA, og derfor både respekterer og accepterer vi medlemmernes afgørelse, udtaler formand for FOA Thisted-Morsø, Anja Søe og formand for FOA Aalborg, Kristian Gaardsøe samstemmende.

Uanfægtet gårsdagens resultat vil FOA Thisted-Morsø og FOA Aalborg fortsætte det positive samarbejde. Et samarbejde som allerede har fungeret i et stykke tid takket være medlemmernes positive tilkendegivelser ved de ordinære generalforsamlinger i foråret 2016.

For yderligere information kontakt:

Formand, Anja Søe - FOA Thisted-Morsø: telefon 24 29 28 35 eller

Formand, Kristian Gaardsøe - FOA Aalborg: telefon 21 24 43 99

Næste ordinære generalforsamling holdes 25. april 2017 i Vejgaardhallen - sæt kryds i kalenderen.

Skriv en kommentar på Facebook