Test dig selv på www.retfærdigløn.dk
Test dig selv - er lønnen retfærdig?

Test dig selv - er lønnen retfærdig?

FOAs faggrupper ligger lønmæssigt under gennemsnittet - det kan vi ikke leve med!

De jobs der har med mennesker at gøre er fortsat de lavestlønnede jobs. Det kan vi ikke leve med!

På det offentlige arbejdsmarked sakker de lavtlønnede faggrupper bagud. Det er især kvinder, der bliver snydt. Løngabet med lavt- og højtlønnede er vokset – det kan vi ikke leve med!

Nettolønnen for kommunalt FOA-ansatte er i gennemsnit steget med 2.924 kroner om måneden fra maj 2011 til maj 2016 for ansatte, der i perioden har varetaget den samme stilling. I samme tidsrum er lønnen i gennemsnit steget med 8.774 kroner om måneden for forvaltningschefer og tekniske chefer – det kan vi heller ikke leve med!

"Det undrer os, at de kommunale chefer er tre gange så ’værdifulde’ som deres ansatte der hver dag udfører livsvigtige funktioner. Alle FOAs større faggrupper ligger under gennemsnittet – det kan vi slet ikke leve med," udtaler formand Kristian Gaardsøe.

Det er på tide, at vi udover borgernes anerkendelse også får hele befolkningens anerkendelse. Derfor har vi brug for hjælp til at sætte fokus på de anselige lønforskelle på chefen kontra social- og sundhedshjælperen.

Derfor har FOA lavet en kampagne, og vi har brug for at alle deler løn-quizzen, som du finder på:

www.retfærdigløn.dk/

På forhånd tak

Kristian Gaardsøe, formand i FOA Nordjylland.

Senest redigeret den 16.05.2017 af imks024@foa.dk

Skriv en kommentar på Facebook