Kristian Gaardsøe, formand i FOA Nordjylland
Foto: Inge-Marie Krøier

Medlemsmøder: Få svar på alle dine spørgsmål om OK18

En konflikt er en alvorlig situation. Ved at varsle strejke lægger FOA og de øvrige faglige organisationer et nødvendigt pres på de offentlige arbejdsgivere, der endnu ikke har vist vilje til reelle forhandlinger. Kom og bliv informeret om OK18 og få svar på dine spørgsmål!

At varsle strejke er det værktøj, som vi i fagbevægelsen har, når der ikke sker fremskridt i forhandlingerne. Arbejdsgiverne har valgt at svare igen på strejkevarslet med en lammende lockout, der vil få stor betydning for hele det danske samfund.

I FOA Nordjylland håber vi stadig at der kan landes en aftale via forhandling. Der er brug for en stærk offentlig sektor der fortsat kan fastholde og rekruttere velkvalificerede medarbejdere til gavn for velfærden i hele Danmark. Vi mener, at offentligt ansatte skal sikres ordentlige lønforhold, så FOAs medlemmer ikke sakker bagud lønmæssigt.

FOA Nordjylland inviterer dig til møde, hvor du får mulighed for at høre om status på de igangværende forhandlinger. Du vil blive informeret om, hvad konflikten betyder for dig uanset om du er udtaget til strejke, ramt af lockout eller endnu ikke er berørt arbejdsmæssigt. Du kan også høre om hvordan du kan være aktiv under en konflikt.
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål. Så tag dine FOA-kolleger under armen og tilmeld dig her:

Senest redigeret den 19.03.2018 af Inge-Marie Krøier

Skriv en kommentar på Facebook