Kristian Gaardsøe, formand for FOA Nordjylland
Foto: Inge-Marie Krøier

Opbakning fik et forlig i hus – nu gælder det de øvrige områder!

I har formentlig bemærket, at der den 25. april blev indgået et OK18-forlig på det regionale område.

Detaljer om OK-forlig på det regionale område

I FOA Nordjylland håber vi som, Dennis Kristensen også har givet udtryk for, at forliget kan bane vejen for en løsning for alle.

På regionernes område er der ikke et problem med lærernes arbejdstid, og både FOA og samtlige OAO-K organisationer understreger kraftigt, at de fortsat bakker op om lærernes ret til en forhandlet arbejdstidsaftale.

”Set fra formandsstolen i FOA Nordjylland, er vi tilfredse med forliget, der sikrer generelle lønstigninger til alle på 6,81 procent over de næste tre år. Mange FOA-medlemmer vil få større lønstigninger via organisationspuljer og puljer til ligeløn og lavtløn. Uden den massive opbakning fra medlemmerne, så var vi ikke nået til et forlig. En stor tak til medlemmer og borgere for opbakningen. Der har været tusindvis af engagerede og vi håber, at I vil fortsætte opbakningen indtil alle er i hus,” understreger formand i FOA Nordjylland Kristian Gaardsøe.

På det regionale område dækker OAO-K:

HK Kommunal
3F - Fagligt Fælles Forbund