TV: Bak op om den faglige udvikling af dit fag!

FOA Nordjylland indbyder til faglige møder som har til formål at udvikle faggruppen. Men der bliver også tid til hygge, da FOA byder på middag i forbindelse med oprettelse af de faglige netværk.

Spørger du i FOA Nordjylland, så er de kommende faggruppenetværk en alletiders mulighed for alle medlemmer til at deltage i møder om eget fag og have medbestemmelse når det gælder fagligheden.

Husk at tilmelde dig!
I FOA Nordjylland opfordrer vi alle medlemmer til at melde sig på banen, så de kan være med, når der skal diskuteres fag og faglighed. De første møder om faggruppenetværkene løber af stablen i oktober og november 2018, og allerede nu kan du tilmelde dig møderne på hjemmesiden:

Find mødet i din faggruppe blandt alle FOAs aktiviteter

Skal de faglige netværk i FOA-regi blive en realitet, så er det vigtigt, at mange møder op, så du og din faggruppe bliver repræsenteret, og derfor opfordrer vi alle til at deltage.

Fokus på faglighed og uddannelse
Det som FOA særligt vil sætte fokus på er at fremme fagligheden samt udviklingen af fagligheden samt faglige spørgsmål. Det væsentlige på møderne er, at der vælges 1-7 tovholdere for hver faggruppenetværk.

Hvilken rolle har tovholderne & de sektoransvarlige?
Den rolle som de enkelte tovholdere får i faggruppenetværket er i samarbejde med netværkets øvrige medlemmer at planlægge hvilke faglige områder faggruppen ønsker at sætte fokus på. På vegne af faggruppen skal tovholderne formidle faggruppens holdninger, udfordringer og evt. løsningsmodeller over for den sektoransvarlige. Tovholderne har indflydelse på, den økonomi FOA Nordjylland har afsat til faggruppegruppenetværkene.

På intet tidspunkt bliver tovholderne ladt alene i arbejdet for faget - de sektoransvarlige i FOA Nordjylland står klar til at yde bistand til faggruppen og de valgte tovholdere. De sektoransvarlige kan eksempelvis være med til at udvikle planlagte læringsaktiviteter i samarbejde med tovholderne.

Skriv en kommentar på Facebook