Fra ufaglært til faglært: En vej til fremtiden

Kommunalt ansatte: Er du ufaglært og drømmer om at tage en erhvervsuddannelse inden for dit arbejdsområde? Har du lyst til at lære mere og få papir på dine kompetencer? Eller ønsker du at forberede dig bedst muligt på en uforudsigelig fremtid? Her et eksempel, hvor medarbejdere tager den pædagogiske assistentuddannelse.

er du kommunalt ansat og ufaglært inden for det område, du arbejder på, er der for mange mulighed for at blive faglært uden at gå ned i løn. I FOA arbejder vi målrettet for, at alle medlemmer kan opnå en faglært uddannelse, hvilket giver dig større jobsikkerhed, højere løn og bedre karrieremuligheder.

I denne video vil du møde to medarbejdere - en pædagogmedhjælper og en dagplejer samt en en leder, der deler deres erfaringer og fortæller om fordelene ved at tage skridtet fra ufaglært til faglært. De giver dig et indblik i, hvordan uddannelsen til pædagogisk assistent har givet dem nye muligheder og klædt dem på til at udføre nye opgaver og på den måde har skabt nye muligheder i deres arbejdsliv.

Med støtte fra FOA er det muligt for mange at tage en erhvervsuddannelse og samtidig beholde den nuværende løn.

Uanset om du ønsker at blive social- og sundhedsassistent, pædagogisk assistent eller noget helt tredje, er der en vej for dig.

Tag springet og invester i din fremtid med FOAs støtte. Din rejse fra ufaglært til faglært starter her. Kontakt gerne FOA Nordjylland for mere information om ”Fra ufaglært til faglært” eller et ”På vej til at blive faglært forløb.”

Skriv en kommentar på Facebook