Politisk valgte i teamsmøde - april 2021
Sjældent er der blevet holdt flere virtuelle møder end det seneste år - her ser du de politisk valgte i FOA Nordjylland - Fra øverst til venstre: Peter Ottosen, Kim Jakobsen, Jesper Hermansen, Leif Vestbjerg-Nielsen, Anne-Grethe Sveistrup, Pia Pedersen, Anja Søe, Pia Mehlbye og Kristian Gaardsøe.
Foto: Inge-Marie Krøier

Tilbageblik på 2019 og 2021 - hent beretningsfolder

Det seneste år har været præget af covid-19 og det har ændret hverdagen for alle FOA Nordjyllands medlemmer samt de ansatte og valgte i fagforeningen. På den måde blev 2020 et på alle måder anderledes år. Ingen havde forudset, at der ville ske en øjeblikkelig nedlukning af landet, og at pandemien, et år efter den første nedlukning, stadig påvirker samfundet og må forventes at præge det i de kommende år.

Til orientering mangler afsnittet og økonomi i folderen. Det tilføjes så snart repræsentantskabet har godkendt regnskabet.

Men vi kan forsøge at tage ved lære af de erfaringer vi har gjort os - erfaringer der handler om omstilling, om det at håndtere en krise fornuftigt. Der har i den grad været behov for at kunne omstille sig både arbejdsmæssigt og mentalt.

Digitale møder
I FOA Nordjylland har vi forsøgt at omstille os til den nye virkelighed - omstille os til at mødes digitalt med de medlemmer der har brug for vores hjælp. Omstillingen har også handlet om at holde møder på afstand og webinarer i stedet for ansigt-til-ansigt foredrag og aktiviteter.

FOA Nordjylland vil fortsætte med at udnytte de muligheder der melder sig midt i en svær tid, hvor alle skal forholde sig til den nye situation. En tid, hvor vi i begrænset omfang har haft mulighed for at mødes ansigt til ansigt, og i det hele taget komme ud på arbejdspladserne.

Arbejdsmiljø
Covid-19 har udover at være et sundhedsproblem også været et arbejdsmiljøproblem. Pandemien har afstedkommet en øget utryghed hos alle. Det har udfordret arbejdsmiljøet på mange fronter - på grund af øget risiko for smitte på mange FOA-arbejdspladser eller øget risiko for vold fra utrygge borgere samt et øget arbejdspres. Dertil kommer de fysiske og sociale udfordringer i forbindelse med de som har arbejdet hjemme.

Det ’nye’ fællesskab
Og ser vi lidt længere tilbage, så er der nu gået fire år siden vi sammenlagde FOA Thisted-Morsø og FOA Aalborg. Tiden er blevet brugt til at få det nye fællesskab FOA Nordjylland til at fungere til gavn for fagforeningens 14.000 medlemmer, og selvom det seneste år har udfordret alle, så er vi kommet nogle vigtige skridt videre.
Inden længe er der generalforsamling og her skal FOA Nordjyllands medlemmer vælge endnu et medlem til den politiske ledelse, og derfor er det vigtigt, at du og dine kolleger siger ja til at deltage i dette års generalforsamling.

Tilmeld dig, hvis du vil deltage i afstemningerne
Det er den 20. april kl. 19, og i år bliver det en virtuel generalforsamling (Via Zoom), da forsamlingsforbuddet ikke giver mulighed for at møde, så mange som vi håber der vil komme til en generalforsamling. Vel mødt til FOA Nordjyllands ordinære generalforsamling den 20. april kl. 19.

Husk at tilmelde dig selve mødet, så vi kan sende dig et link til mødet. På den måde får du mulighed for at deltage i afstemningerne på generalforsamlingen.

Tilmeld dig her

På repræsentantskabets vegne