Husk at sætte dit kryds! Vi stemmer for velfærden.
Foto: Inge-Marie Krøier

Husk at sætte dit kryds!

I en tid, hvor mange har svært ved at få husholdningsbudgettet til at gå op, er det også udfordrende for de private og de offentlige arbejdspladser.

Det betyder, at det fx kan presse de ansatte i arbejdet med at leve op til den aftalte velfærd overfor borgerne.

Det går ud over arbejdsmiljøet for dig og dine FOA-kolleger. Derfor er det vigtigt, at du bruger din demokratiske ret og stemmer ved det kommende folketingsvalg den 1. november 2022.

Det er afgørende, hvor du sætter dit kryds - især fordi der for tiden er stillet krav om balance på de offentlige finanser. Budgetloven hersker stadig og det betyder, at kommunerne ikke kan bruge løs – selvom de faktisk har penge på kontoen. Derfor er der flere kommuner, som undgår at bruge penge af frygt for at blive straffet. Underforbruget har konsekvenser for økonomien og den velfærd, der ydes.

Derfor opfordrer vi alle FOA Nordjyllands medlemmer til at stemme. Det gælder velfærden og de rammer og vilkår, som alle medlemmer skal leve med de kommende år. Det er vores håb, at der bliver afsat flere penge til ældre, børnepasning, skoler, syge, socialt udsatte.

Sæt dit kryds ved et parti, som vil velfærden.

Godt valg til alle!

Skriv en kommentar på Facebook