Vigtigt for sygemeldte uden arbejdsgiver - som ikke har holdt ferie

Har du eller en du kender været forhindret i at holde ferie på grund af sygdom, så er det nu du skal sikre dine feriepenge – det gælder især dig uden arbejdsgiver. Kræver du ikke din ferie flyttet senest 31. januar kan ferie og feriepenge gå tabt.

I FOA Nordjylland har vi modtaget flere henvendelser fra medlemmer som er uden arbejde og samtidig sygemeldte (feriehindret). De har været bekymret for hvad der sker med deres feriepenge. Via www.borger.dk fremgår det, at man selv skal give besked til Feriesagsteamet, hvis man skal have overført ferie. Det kan du gøre i perioden fra den 1. januar og senest 31. januar.

Det fremgår af www.borger.dk, at du har mulighed for at overføre op til fire ugers ferie, hvis du er syg helt op til ferieafholdelsesperiodens udløb den 31. december. Er du syg i en længerevarende periode, har du i særlige situationer mulighed for at få udbetalt ferien i stedet for at overføre den.

Gælder det dig, så skal du kontakte Feriesagsteamet i feriekontoen via www.borger.dk

Læs mere her og få overført din ferie:

Skriv en kommentar på Facebook