Biograftur

Biograftur ”Synkefri”

Hold 9999-24-54-02: 1 aften fra kl. 16:45 til kl. 19:00 den 23/1 (Deltagerantal: Maks. 80)

Info om arrangementet

Kursusnummer: 9999-24-54-02
Tid: til
Sted: Cafe Slotsbio, Frederiksværksgade 11 C, Hillerød
Målgruppe: Alle
Ledige pladser 46
Tilmeldingsfrist: Tilmeldingsfristen er udløbet

I 1981 forliser en fiskekutter og redningsbåden RF2 ved Hirtshals Havn, og i alt ni mænd mister livet.

Da myndighederne placerer ansvaret for ulykken hos styrmanden på redningsbåden, sætter hans søn Henrik sig for at efterforske ulykkens egentlige årsag og rense sin fars navn. I jagten på sandheden skal Henrik kæmpe mod byens fiskere, som frygter, at ulykken vil koste arbejdspladser og mod myndighederne, der for alt i verden vil undgå en offentlig skandale. Alt imens sorgen truer med at splitte Henriks familie.

SYNKEFRI er inspireret af den tragiske virkelige RF2-ulykke i Hirtshals i 1981 og fortæller den medrivende historie om landets frivillige redningsfolk, en familie i sorg og den efterladte søn Henriks kamp for retfærdighed.

Med støtte fra Den Vestdanske Filmpulje er SYNKEFRI optaget i Hirtshals, hvor 120 lokale statister har været med på produktionen og flere lokale virksomheder og Hjørring kommune har bidraget til, at filmen er blevet en realitet.