Mandags Nyt uge 4

Rabatordningen blev en succes

Fra den 11. november 2013 til den 31. december 2013 havde FOA Nordsjælland sammen med 7 andre FOA afdelinger en rabatkampagne.

Bliv medlem af en rigtig FAGFORENING for 100 kr. om måneden de første 3 måneder.

Det var noget helt nyt, og vi var forsigtigt optimistiske, og satte os det mål, at vi ville skaffe 30 nye medlemmer på denne måde.

Alene efter 3 uger havde vi i en enkelt kommune fået 33 nye medlemmer.

Hvorfor skal andre have samme produkt til en billigere pris?
Der har været en del debat fra vores medlemmer omkring det at bruge rabatordninger og afdelingsformand Lene Lindberg har da også været i dialog, både på telefon, Facebook og mail omkring ordningen.

FOAs argument er og har hele tiden været, at vi står stærkere jo flere medlemmer vi er.

Vores opfattelse er da også, at det er lykkes os at komme igennem med det budskab til vores medlemmer og som Lene Lindberg siger ” det er jo det samme, om du køber en ny telefon, et avis abonnement eller en tv-pakke, for der er jo også introduktionstilbud”.

Et godt redskab
Især vores tillidsrepræsentanter har kunnet mærke at tilbuddet har været en fordel, når der skulle tales om medlemskab.

"Det har været en god måde at få de kollegaer der ofte brugte ” jeg melder mig ind i morgen” meldt ind, og fornemmelsen for at denne måde var en succes, har givet vores tillidsrepræsentanter blod på tanden for at få snakket med endnu flere".

Vi skylder også en stor tak til alle jer, der har delt vores opslag på Facebook.Vores tilbud er kommet ud til langt over 5000 mennesker, og det er vi meget glade for, og vi kan se, at flere af henvendelserne er kommet fra nye medlemmer, der har læst om tilbuddet på Facebook.

Hvad så nu?
Nu skal vi ikke hvile på laurbærrene. Vi har overenskomstforhandlinger på det private område i år, og næste år på det offentlige område, så hvis vi har lært noget af lærekonflikten sidste år, så er det at vi skal være forberedt og det kræver, at vi er så mange som muligt der holder sammen, så vi kan få det bedst mulige resultat i hus.

Det er derfor vigtigt, at vi som afdeling, at I som tillidsrepræsentanter og dig som medlem taler om vigtigheden af et medlemskab af en rigtig fagforening, er det eneste rigtige.

Har du en kollega der trænger til et medlemskab af FOA Nordsjælland, så få ham/hende til at ringe på tlf. 80 20 20 30 og melde sig ind.

Du kan også kontakte Joacim Ipsen i FOA Nordsjælland på tlf. 46 97 33 81, hvis du vil høre om flere fordele ved at stå i en rigtig fagforening.

En stolt, stor tak
Der skal ikke herske nogen tvivl om at størrelsen af succesen ene og alene ligger hos vores tillidsrepræsentanter, så fra os til jer - TUSINDE TAK FOR JERES STORE INDSATS.