Kampvalg i PenSam

Husk at bruge din stemme!!

Pension er måske ikke det, der interesserer mest, men ikke desto mindre er det vigtigt at forholde sig til. Og det er der faktisk rigtig mange gode grunde til. Faktisk godt 80 milliarder - så mange kroner ligger der nemlig i PenSams pengetank. Og det er vel og mærke penge, vi har indbetalt gennem årene via vores løn!

Så når der som nu er valg til din pensionsordning, så husk at bruge din stemme! Husk også at skubbe til dine kollegaer og at opfordre dem til at stemme! Det drejer sig jo ikke alene om alderspension, men også om invalidepension, hjælp ved kritisk sygdom, kapitalpension, sundhedsfremme og meget andet!

Så når du modtager dit valgbrev fra PenSam, så dur det altså ikke at arkivere det i papirkurven! Så er det om at gå ind på www.pensam.dk og se, hvem der stiller op i din valgkreds og stem på én, du har tillid til. Og der er noget at vælge imellem. Interessen for at stille op har nemlig været så stor, at der bliver kampvalg i alle 5 pensionsordninger!

Valget er frit - alle har haft mulighed for at stille op og alle har mulighed for at blive valgt. Herfra skal ingen anbefales frem for andre. Og dog! Det er nok en rigtig god ide, at vælge nogle der har et bagland at referere fra og til. Derfor er det at stemme på en tillidsrepræsentant eller en arbejdsmiljørepræsentant ikke noget skidt valg.

Det er ca. 1/8 del af vores løn, der hver måned bliver sendt direkte til PenSam og derfor er det også os, der betaler, der skal bestemme, hvordan PenSam forvalter pengene. Så gå ind på www.pensam.dk og afgiv din stemme. Valget løber af stablen i perioden fra 9. til 22. februar 2012 og når det er afsluttet offentliggør vi resultatet her på hjemmesiden.