Husk at rose medarbejderen

Man bliver så glad, når man læser de rosende ord, som ledelsen på center Åbakken og Havndal sender til de frivillige og frivilligguiderne.

Ros og anerkendelse er som bekendt en faktor til at få frivillige og guiderne til at yde en ekstra indsats og det er til gavn for de ensomme ældre, som i hverdagen kun oplever et fast personale med fuld fart på.

FOA vil bare blive endnu mere glad, hvis man i ledelsen ville anerkende det store arbejde, som de faste medarbejdere udfører i denne turbulente tid - en tid med efterdønninger af en politisk beslutning om at fyre 32 medarbejdere på ældreområdet. En tid hvor mange medarbejdere dagligt har kæmpet med dårlig samvittighed over ikke at kunne nå arbejdet, over ikke at have tid til at lytte til gamle Jens, som nu igen kun lige får et ultrakort besøg.

Politikerne i Randers har valgt, at sådan skal det være. Når man så som ledelse skal lede medarbejderne til at udføre arbejdet under disse politiske principper, så vil lidt ros og anerkendelse til personalet gøre underværker. Anerkendelse og ros er et af de vigtigste parametre i forhold til god trivsel og god social kapital på arbejdspladsen.

Måske man allerede afholder nytårskur for personalet og roser dem for deres indsats - det bliver bare ikke synligt, set i forhold til den artikel Amtsavisen bragte den 14. januar 2015.