Ulighed Koster - åbent møde

Kan en borgmester eller en folketingspolitiker leve for 14.343 kr. om måneden – før skat?
Det og andre spørgsmål bliver måske besvaret, når FOA sætter fokus på den stigende ulighed i samfundet ved en debataften om ulighed den 22. april i FOA Randers.

Tidligere har vi stolt kunnet fremhæve Danmark som et land, hvor der ikke var stor forskel på høj og lav. Et samfund, hvor alle var sikret en ordentlig levestandard og hvor man sikrede de svageste i samfundet.

Sådan er det ikke længere. Der er skubbet til balancen i samfundet og uligheden i befolkningen er øget støt.

Ulighed rammer helt almindelige mennesker, der mister deres job eller bliver langtidssyge – med store konsekvenser for både dem og deres familier. De senere års reformer af dagpenge, tilbagetrækningsalder m.fl. rammer FOAs medlemmer og Danmark som helhed. Det betyder stigende utryghed og tvivl om, hvorvidt velfærdssamfundet vil hjælpe, hvis der opstår behov.

Samtidig rammer den stigende ulighed også mennesker i arbejde, når eksempelvis almindelige lønninger står stille, alt imens de højeste lønninger stiger og stiger.

FOA stiller skarpt på omkostningerne ved den stigende ulighed i Danmark. Med et folketingsvalg lige om hjørnet har vi inviteret lokale politikere, folketingsmedlemmer og -kandidater til debataften om ulighed den 22. april i FOA Randers.

Ud over Folketingspolitikere deltager områdets borgmestre, og FOAs forbundsformand Dennis Kristensen og Direktør for AE-rådet Lars Andersen kommer med oplæg til debatten.

Debataftenen er åben for alle.

Deltagere:

Borgmestre:

Norddjurs Jan Petersen S, Favrskov Nils Borring S, Randers Claus Omann Jensen V, Syddjurs Claus Wistoft V

Medlem af folketinget:

Leif Lahn S, Maja Panduro S

Folketingskandidater:

Malte Larsen S, Kirstine Bille SF, Anders Buhl Christensen V, Rasmus Vestergaard Ø og Claus Kvist Hansen DF

Mødet finder sted i Medlemshuset, Østergade 12, 8900 Randers C

Se hele programmet og tilmelde dig på www.foa.dk/Afdelinger/FOA-Randers/Randers-kalender/UlighedKoster

Pressekontakt:

Afdelingsformand Inge-Lise Christensen – tlf. 4697 1901 – 2044 4401 – ic002@foa.dk

Senest redigeret den 18.07.2019 af Anna-Kathrine L. Hansen