Vi skal styrke kampen mod ulighed

Der skal ikke bruges penge på skattelettelser, når vores grundlæggende velfærdsgoder er i fare.

I går præsenterede regeringen sit seneste udspil til skattelettelser: ”Den her reform skaber ulighed, men det gør vi med åbne øjne”, sagde skatteminister Karsten Lauritzen i går på pressemødet.

- Det er slet ikke i vores ånd, siger Lene Hartmann, afdelingsformand i FOA Randers og fortsætter: vi er nødt til at sætte en anden dagsorden. Vi siger til hinanden, at vi har verdens bedste velfærdssystem, men alle har prøvet at møde en, der er kommet i klemme i systemet. Det er afgørende, at man kan have tillid til det danske velfærdssystem, siger Lene Hartmann.

Derfor går en række af fagbevægelsens toneangivende forbund nu sammen for at styrke kampen mod ulighed.

Under overskriften ”Danmark for Velfærd” sættes der gang i en landsdækkende kampagne. Der indkaldes bl.a. til stormøde for tillidsfolk den 4. oktober i Odense, hvor arrangørerne gør plads til 3000 deltagere. Mødet er timet til dagen efter statsministerens åbningstale i Folketinget.

Bag initiativet står blandt andet 3F, HK, FOA, Danmarks Lærerforening, BUPL, Dansk Socialrådgiverforening, Dansk Magisterforening, PROSA og LOs sektioner i landets store byer.

- Vi opfordrer vores tillidsrepræsentanter til at sætte kryds i kalenderen, kun sammen kan vi råbe politikerne op og sætte en ny og bedre dagsorden, slutter Lene Hartmann.

Kontakt:

Afdelingsformand Lene Hartmann