Ny næstformand - medlemsdemokratiet lever

Generalforsamlingen i FOA Randers har valgt Nana Højlund Skjødt til ny næstformand i afdelingen den 3. maj 2017.

”Vi var meget spændte på om nogen var interesserede i at stille op”, siger afdelingsformand Lene Hartmann.

”Der er så meget snak om, at medlemmerne mister interesse i fagbevægelsen, og at det er svært at få folk til at tage del i fællesskabet.”

Dog ikke i FOA Randers - 3 kandidater stillede op til posten.

”3 kandidater med vidt forskellig baggrund – en der i forvejen er valgt og ansat i Medlemshuset, en fra Randers Kommune og en fra Syddjurs Kommune - 3 kandidater i forskellige aldre og af begge køn. Det er meget glædeligt at se, at vores medlemsdemokrati lever” påpeger Lene Hartmann, og fortsætter, ”jeg er stolt over at være formand i en organisation med så engagerede medlemmer.”

Posten blev ledig i forbindelse med, at afgående næstformand Hanne Tinggaard gik på pension med udgangen af maj måned.

FOA Randers har afholdt valgmøder, så alle medlemmer har haft mulighed for at møde kandidaterne inden generalforsamlingen.

Nana Højlund Skødt kommer fra en stilling som social- og sundhedsassistent i Syddjurs Kommune. Hun har igennem de sidste 3 år været meget engageret i FOAs ungdomsarbejde. Nana tiltræder posten som afdelingsnæstformand inden for en måneds tid.

”Jeg ser meget frem til det kommende samarbejde”, slutter afdelingsformand Lene Hartmann.

Kontakt:

Afdelingsformand Lene Hartmann Hansen