Tak for indsatsen - Formanden har ordet

Jeg er meget glad for jeres store opbakning både i forbindelse med forhandlingsforløbet og ikke mindst i forhold til urafstemningen.

Det har været et intenst forår med mange aktiviteter. De tillidsvalgte har gjort en stor indsats i forhold til at opdatere medlemsoplysninger, informere på arbejdspladserne og opfordre kollegerne til at deltage i de aktivteter, vi har sat i gang i afdelingen. Både til demonstrationer, møder for tillidsvalgte og endelig i forbindelse med medlemsmøderne op til urafstemningen har der været rigtig mange deltagere.

På landsplan stemte 9 ud af 10 ja til OK18 og hele 65 % af de stemmeberettigede medlemmer afgav deres stemme. Det er rekord for FOA på landsplan.

I afdelingen blev det også et stort ja hele 94,11 % stemte ja og vi nåede op på en stemmeprocent på 63, hvilket også er rekord for FOA Randers. Desværre var det ikke nok til at vinde de 50.000 kr. til et medlemsarrangement, som Forbundet havde sat på højkant til den afdeling, der fik den højeste stemmeprocent. Det blev FOA Lillebælt, der vandt. Her stemte hele 74 % af de stemmeberettigede.

Urafstemningsresultat FOA Randers

Det har været et lærerigt forår for afdelingen. Vi har opbygget gode relationer til andre faglige organisationer og til de lokale arbejdsgivere, vi har samarbejdet med i hele forløbet. Det er relationer, vi kan bygge et fremtidigt samarbejde på.

Internt i afdelingen har vi også høstet mange erfaringer både i forhold til praktiske arbejde med planlægning af en konflikt og i det politiske arbejde med arbejdsgivere, organisationer og andre samarbejdspartnere.

Vi vil gerne samle alle erfaringerne i en drejebog, som vi kan tage frem, hvis og når der bliver behov senere og i den forbindelse vil vi rigtig gerne høre fra jer som medlemmer.

Hvordan oplevede du konflikten? – hvordan var informationsniveauet fra afdelingen? – har du forslag til aktiviteter, vi kunne have afholdt? Eller noget helt andet.

Du må meget gerne indsende dine bemærkninger til randers@foa.dk, så vil din tilbagemelding indgå i afdelingens samlede evaluering.

Slutteligt vil jeg på vegne af os alle - valgte og ansatte i FOA Randers - ønske jer alle en rigtigt god sommer – forhåbentligt fortsætter den, som den er begyndt.

Lene Hartmann, afdelingsformand