Pressemeddelelse: Dragefestival 21. sept.

FOA i Sønderborg inviterer alle til dragefestival på lørdag den 21. september 2013.

Højtflyvende drager sætter på lørdag Sønderborg på danmarkskortet.
Det sker ved FOA Sønderborgs dragefestival, hvor alle sønderjyder, hele Danmark og folk fra udlandet inviteres med – enten til at bygge en drage, til at sætte en drage op eller blot til at komme og kikke på.

Dragefestivalen finder sted på lørdag den 21. september ved Vemmingbund Strand (i Broager).
Festivalen holder åbent fra kl. 9.00 til 17.00. Selve åbningen sker kl. 10.00.

Programmet omfatter både dragebygning, ansigtsmaling, en stand fra international børnesolidaritet, brandbussen og endda Søredningstjenesten. Så der vil derfor være noget for enhver smag - især for børnefamilierne.
HUSK bamsen, så den også kan få sig en flyvetur.

FOA sætter flere præmier på højkant, blandt andet til den flotteste hjemmelavede drage.

”Meningen er, at vi skal have en forhåbentlig blæsende, men også forrygende og sjov dag. Vil folk have en faglig snak, så kan vi også klare det. Men ellers er det med at nyde himlen, som vi håber, bliver en stor levende reklame for både Sønderborg og Sønderjylland,” siger pædagogmedhjælper og fællestillidsrepræsentant Gitte Mikkelsen, som er et af de aktive medlemmer af FOA, der det sidste halve år har arbejdet på at arrangere festivalen.

Dragefestivalen bliver åbnet af FOAs forbundsnæstformand Mona Strib og Jørn Lehmann Petersen, medlem af Sønderborg byråd. Sønderborg Pipes and Drums trækker op. Og fra scenen vil orkestrene The Juice Dudes og Michael Vogensen med Band akkompagnere de flyvende drager.

Dragefestivalen er i år støttet af midler fra Linak og Mads Clausens Fond.
Desuden har JF/Kongskilde stillet scenevogn til rådighed, og Sønderborg Kommune har været behjælpelig med skiltning. Også tak til Arbejdernes Landsbank.
FOA Sønderborg er meget taknemmelig, og siger tusind tak for al støtten til arrangementet.

Kontaktinformation:
Fællestillidsrepræsentant Gitte Mikkelsen: Telefon 27 90 38 38