Dragefestival 2015

Dragerne flyver igen over Vemmingbund.

FOA Sønderborg inviterer for 4. år i træk til Dragefestival.
Succesen fra de forgangne år gentages med menige medlemmer fra FOA Sønderborg ved ”dragesnoren”.

Med blæst og højtflyvende drager inviteres alle fra hele Danmark og udlandet til at komme og bygge en drage, til at sætte en drage op eller blot komme og kigge på.

Det sker lørdag d.19. september ved Vemmingbund Strand, Broager.

”Igen i år kan vi præsentere et rigtig godt program, der omfatter både bygning af drager, Alssund biavlerforening med stand, Kitesale med drager og tilbehør og meget mere. Der vil være noget for enhver smag uanset om man er barn eller voksen. Der vil være forskellig musik i løbet af dagen, og vi får besøg af tryllekunstneren Henning Nielsen. Måske møder man også Pippi Langstrømpe - hvem ved?”, siger FTR for SOSU i hjemmeplejen Conni Jørgensen.
Conni Jørgensen er én af en håndfuld aktive medlemmer af FOA, der for 4. gang har arbejdet på at arrangere dragefestivalen.

”Vi skal have en forhåbentlig blæsende og tør, men også forrygende hyggelig dag, hvor vi kan nyde himlen som gerne skulle blive til en stor reklamesøjle for Sønderborg og Sønderjylland”, siger Conni Jørgensen.

FOA sætter flere præmier på højkant i tombolaen, men også for den flotteste hjemmelavede drage.

Dragefestivalen åbnes af formand for Børn og uddannelsesudvalget i Sønderborg Kommune Erik Lorenzen og Nanna Højlund, forbundssekretær i FOA.
Rinkenæs Brassband går langs stranden til festpladsen med fuld musik. Fra scenen lyder tonerne fra MEN IN BLACK og Fake, alt imens de flyvende drager fylder himlen.

”Alle er velkomne. Og selvom man ikke er fortrolig med dragerne, er der mange andre aktiviteter bl.a. hobbyudstillere, tombola, kajakroning og ansigtsmaling”, siger Conni Jørgensen.