Resultatet af FOAs tilfredshedsundersøgelse

FOA har i 2015 gennemført en medlemstilfredshedsundersøgelse, som alle medlemmer har haft mulighed for at deltage i.

I rapporten præsenteres resultaterne for 586 medlemmer af FOA Sønderborg. Hovedresultaterne i undersøgelsen er:

• Følgende faktorer har stor betydning for medlemmernes overordnede tilfredshed og er derfor vigtige at bevare:
Service og betjening, hjælp og rådgivning, FOA har samlet set et godt ry og de resultater som FOA opnår for sine medlemmer.

Faktoren FOA's kurser og arrangementer skal overvåges, da tilfredsheden er lav.
Denne faktor har dog på nuværende tidspunkt ikke stor betydning for medlemstilfredsheden.
Medlemmerne er derimod tilfredse med kontakt med FOA, information fra FOA, FOAs kontante medlemsfordele og rabatordninger og medlemmernes mulighed for at få indflydelse i FOA, men disse har heller ikke stor betydning for den overordnede tilfredshed, hvorfor niveauet på nuværende tidspunkt er tilstrækkelig.

• 73 pct. af medlemmerne af FOA Sønderborg er tilfredse, hvilket er flere end for alle erhvervsaktive medlemmer i FOA (68 pct.).

• 80 pct. af medlemmerne mener, at det er sandsynligt, at de er medlem af FOA om to år. Det er på niveau med det for alle erhvervsaktive medlemmer i FOA. 72 pct. af medlemmerne af FOA Sønderborg vil anbefale FOA til andre.
Der er samlet set lige mange, der er loyale over for FOA blandt medlemmer af FOA Sønderborg sammenlignet med alle erhvervsaktive medlemmer i FOA.

• 78 pct. af medlemmerne af FOA Sønderborg er tilfredse med mulighederne for at komme i kontakt med FOA, hvilket er flere end for alle erhvervsaktive medlemmer i FOA (72 pct.).

• 74 pct. af medlemmerne i FOA Sønderborg er tilfredse med den hjælp og rådgivning, de kan få gennem FOA. Det er flere end for alle erhvervsaktive medlemmer i FOA.

Der er høj tilfredshed blandt medlemmerne af FOA Sønderborg med den service og betjening, medlemmerne faktisk får, når de kontakter FOA (75 pct. scorer 7-10 på skalaen). Det er en højere andel end for alle erhvervsaktive medlemmer i FOA.