Dragefestival 2016

Dragerne flyver igen over Vemmingbund

FOA Sønderborg inviterer for 5. år i træk til Dragefestival.
Succesen fra de forgangne år gentages med menige medlemmer fra FOA Sønderborg ved ”dragesnoren”.

Med blæst og højtflyvende drager inviteres alle fra hele Danmark og udlandet til at komme og bygge en drage, til at sætte en drage op eller blot komme og kigge på.

Det sker lørdag d.17. september ved Vemmingbund Strand (Broager).

” I år har vi 5 års jubilæum hvor vi igen præsenterer et rigtig godt program, der omfatter både dragebygning, Alssund biavlerforening med stand, Kitesale med drager og tilbehør og meget mere. Der vil være noget for enhver smag uanset om man er barn eller voksen. Der vil være forskelligt musik i løbet af dagen, og vi får besøg af ”Ballonmanden” som kan trylle med balloner. ” Vi har hørt på indianertrommerne at der vil komme indianere til vores dragefestival” siger FTR for SOSU i hjemmeplejen Conni Jørgensen.
Conni Jørgensen er én af en håndfuld aktive medlemmer af FOA, der for 5. gang har arbejdet på at arrangere dragefestivalen.

”Vi skal have en forhåbentlig blæsende og tør, men også forrygende hyggelig dag, med besøg af indianere”. Høvdingen kommer måske forbi og besøger tipien.
Når vinden kommer i dragerne skulle det gerne blive til en stor reklamesøjle for Sønderborg og Sønderjylland”, siger Conni Jørgensen.

Som noget nyt i år sætter FOA flere præmier på højkant i lykkehjulet, men også igen i år for den flotteste hjemmelavede drage.

Dragefestivalen åbnes af 1. viceborgmester Aase Nygaard, Sønderborg Kommune og Formand for social og sundhedssektoren i FOA Karen Stæhr.
Green Forrest Pipeband går langs stranden til festpladsen med fuld musik. Fra scenen lyder tonerne fra Activated, 80 Proof og NoName cowerband alt imens de flyvende drager fylder himlen.

”Alle er velkomne. Og selvom man ikke er fortrolig med dragerne, er der mange andre aktiviteter bl.a. hobbyudstillere, lykkehjul, stand med International Børnesolidaritet og ansigtsmaling”, siger Conni Jørgensen.

Sammen gør vi forskellen