Dragefestival 2017

Vær med, når FOA Sønderborg for 6. år i træk står bag stor festival med masser af aktiviteter for hele familien

Med blæst og højtflyvende drager inviteres alle fra hele Danmark og udlandet til at komme og bygge drager, sætte drager op eller blot komme og kigge på, når FOA Sønderborg afholder Dragefestival.

Det sker lørdag den 16. september 2017 ved Vemmingbund Strand, Broager.
Festivalen holder åbent fra kl. 9.00 til 17.00. Selve åbningen sker kl. 10.30.

"I år præsenterer vi igen et rigtig godt program, der omfatter både dragebygning, Naturmælk med smagsprøver, International Børnesolidaritet og meget mere.
Der vil være noget for enhver smag, uanset om man er barn eller voksen. Der vil være forskellig musik i løbet af dagen, og vi får besøg af ballonmanden, som kan trylle med balloner. Vi har hørt fra pålidelig kilde at sheriffen kommer til Vemmingbund, da der er forlydender om guldfund" siger fællestillidsrepræsentant i hjemmeplejen Conni Jørgensen.

Conni Jørgensen er én af en håndfuld aktive medlemmer i FOA, der for 6. gang har arbejdet på at arrangere festivalen, som alle gange har været en stor succes.

"Vi skal have en forhåbentlig blæsende og tør, men også forrygende hyggelig dag, med besøg af sheriffen. Han har sin prærievogn med, som han overnatter i, og han kan godt lide bønner, så mon ikke der skulle blive en lille smagsprøve? Og når vinden får dragerne sendt til vejrs, skulle det gerne blive til en stor reklamesøjle for Sønderborg og Sønderjylland," siger Conni Jørgensen.

Igen i år vil der være præmier på højkant for flotteste hjemmebyggede drage.

Dragefestivalen åbnes af kommunaldirektør i Sønderborg Kommune Tim Hansen og formand for pædagogisk sektor i FOA Mogens Bech Madsen.
Sønderborg Garden går langs stranden til festpladsen med fuld musik. Fra scenen lyder tonerne fra Mig og Rasmus og Robert Snider, alt imens de flyvende drager fylder himlen.

"Alle er velkomne. Selv om man ikke er fortrolig med dragerne, er der mange andre aktiviteter. Blandt andet lykkehjul, hobbyudstillere og ansigtsmaling," siger Conni Jørgensen.