Brug af mundbind er desværre nødvendigt

Pandemien med Covid-19 hærger desværre igen, og derfor er det nødvendigt atter at tage mundbindet på

Lad os slå det fast med det samme – Vi ved godt, at det er ubehageligt at gå med mundbind dagen lang – både for jer personligt, men også fordi i arbejder med mennesker, der har behov for at kunne aflæse jer. Men smitten er stigende i samfundet, og den vigtigste opgave er at passe på hinanden og de mest sårbare i samfundet. Som formanden for Social- og Sundhedssektoren Torben Hollmann siger:

- Vi ved godt, at alle er megatrætte af det, og det kan vi sagtens forstå, men vi kan også konstatere, at smitten stiger voldsomt, og at vi bliver nødt til at beskytte de mest sårbare.

Derfor støtter vi også i FOA Vest op om brug af mundbind i den nuværende situation, fordi hensynet til de mest sårbare vejer tungt. Men samtidigt arbejder vi for, at I får de nødvendige pauser i arbejdet, så der er mulighed for at tage det af. Og vi vil gerne opfordre jer til at kontakte os på tlf. 76 10 93 50, hvis det volder problemer på jeres arbejdsplads.

Læs om brug af mundbind

Arbejdsmiljøet har fyldt meget i 2021 med manglende arbejdskraft og sygefravær på grund af Covid-19. Vi håber på et bedre 2022, nu hvor der er kommet en bekendtgørelse om psykisk arbejdsmiljø og en trepartsaftale om nye mål for arbejdsmiljøet. FOA Vest vil sammen med jer arbejde for, at vi får det sat på dagsordenen, så vi får aftalerne til at leve, og i oplever et godt arbejdsmiljø på jeres arbejdspladser – SAMMEN GØR VI FORSKELLEN.