Bruttolønsordning kan betale parkering

De regionsansattes faglige samarbejde DRO, Den Regionale Organisationsrepræsentation har nu accepteret, at medlemmer på Århus Universitetshospital i Nørrebrogade kan betale for parkering via en bruttolønsordning.

Bruttolønsordning kan betale parkeringParkeringen foregår i et nyt parkeringshus, og FOA og andre faglige organisationer har tidligere kritiseret, at de ansatte reelt betaler for opførelsen. Det er også kritisabelt, at parkeringshusets ejere om tre år kan hæve parkeringstaksten fra de nuværende 135 kr. til 375 kr. Til sammenligning betaler ansatte på Århus Universitetshospital i Skejby 130 kr., og her er endda tale om en overvåget parkeringsplads.

FOA-medlemmer og andre ansatte har imidlertid haft store parkeringsproblemer, og mange har derfor ønsket at blive omfattet af bruttolønsordningen. Derfor accepterer DRO nu ordningen og rejser samtidig spørgsmålet om at harmonisere de forskellige parkeringsordninger, så ansatte overalt i regionen betaler det samme for at parkere.